Kutyameleg!

By | 2017-05-22

Kutyameleg!

Újra itt a nyár, újra kinyílik a természet és a természet adta lehetőségek. Mehetünk túrázni, strandra, vagy csak egyszerűen sétálni. Ha viszont szeretnénk, hogy kis kedvencünk is velünk tartson a csodás időben, egy pár dologra feltétlenül figyelnünk kell, hogy megelőzzük kutyánk végleges túlhevülését, a hyperthermia kialakulását.

A kutyáknak nincsenek verejtékmirigyeik, ezért képtelenek izzadással hűteni magukat. Csak és kizárólag lihegés és hővezetés útján képesek a hőleadásra. A hővezetésnél fontos megemlíteni a nagy, hosszú és tömött szőrrel rendelkező állatokat, akik sokszor fésülés nélkül képtelenek levedleni a téli nagy bundát. Ha nem távolítjuk el az aljszőrzetet az ilyen kutyákból, akkor azok a nyári nagy melegben még nagyobb veszélyben vannak. Nem beszélve a különböző bőrbetegségekről, amit a sűrű nem szellőző bunda okoz.

Hogyan előzzük meg a hőguta kialakulását? Első és legfontosabb, hogy a legnagyobb melegben, a déli kora délutáni órákban ne sétáltassuk, ne vigyük sehová kedvencünket. Hagyjuk pihenni egy árnyékos jól szellőző szobában vagy udvaron és biztosítsunk számára megfelelő mennyiségű friss, hideg vizet. A sétákat a kora reggeli és a késő délutáni, esti órákra időzítsük. Ha lehetőségünk van rá, ne utaztassuk autóban vagy tömegközlekedési járművön, ha mégis magunkkal visszük, akkor semmi esetre se hagyjuk a kutyát a kocsiban, még lehúzott ablaknál se. Nagyszőrű állatokat vagy vigyük el kozmetikába egy szőrápolásra, vagy otthon fésüljük ki bundájukból az elhalt szőrszálakat.

Mit tegyünk, ha a hőguta tüneteit tapasztaljuk állatunkon? Ha a kutyánk a nagy melegben rettentő hevesen zihál, lefekszik és nem akar felállni, esetleg hány, remeg, öntudatlan, kóvályog, akkor első és legfontosabb, hogy vigyük el a napról. Hagyjuk lefeküdni az árnyékba, tegyünk rá vizes törölközőt és vigyük azonnal a legközelebbi állatorvoshoz.